Există business-uri care funcționează și chiar prosperă în aceste zile în care industrii și domenii întregi se află în standby sau dacă nu chiar în colaps. Măsurile luate pe timp de pandemie afectează fără doar și poate fiecare persoană, fie direct sau indirect din punct de vedere economic, așa că ai grijă de economiile tale.

În aceste condiții extrem de grele, există și afaceri mai mari sau mai mici care funcționează și chiar înregistrează venituri mult mai mari decât de obicei. Micile magazine de cartier, aflate de mulți ani la un pas de faliment după extinderea lanțurilor mari de marketuri, au vânzări mai mari în această perioadă. Proximitatea și avantajul de a nu sta în aglomerație au fost motivele principale pentru care mulți români au optat pentru magazinul din colț. Singura problemă care ar putea duce la închiderea lor este aplicarea de noi măsuri conform scenariilor privitoare la pandemia de COVID-19 care ar putea închide toate unitățile mici în care există contact cu publicul.

O altă afacere profitabilă este serviciul de delivery. Spre exemplu, la Bringo, serviciul de livrare a cumpărăturilor de la Carrefour, timpul de așteptare pentru a plasa o comandă poate să depășească o zi. “Sunt foarte multe comenzi și nu mai putem avea un timp bun de răspuns”. După plasarea comenzii, timpul estimat până la livrare este de aproximativ 200 de minute. Așadar, este o afacere care merge brici și care se pare că are nevoie în continuare de livratori.

Iată și un “paradox”

La fel de bine funcționează astăzi firmele care livrează mâncare la domiciliu precum Glovo, Uber Eats, Food Panda sau Take Away. Era de așteptat ca atunci când circulația pe străzi s-a restrâns, livrările la domiciliu să crească. Există însă și un “paradox”: livrarea de mâncare la domiciliu ajută livratorii, dar nu și restaurantele. Cum se poate întâmpla asta? Cheltuielile pe chirii ale unor spații acum închise, pe salarii ale unor ospătari care stau acasă, pe salariile bucătarilor și pe utilități sunt cu greu sau parțial acoperite de veniturile din livrări.

Vânzări mari pe două segmente

Alte business-uri care merg mai departe și pe timp de pandemie sunt magazinele online care vând console și jocuri. Se pare că măsurile de prevenție luate de stat au adus o creștere importantă a vânzărilor în acest segment.

Iar la polul opus tehnologiei, o altă afacere prosperă este librăria online. Cărțile sunt la mare căutare în aceste zile și se pare că vor ocupa cât mai mult spațiu în viitorul apropiat în fiecare casă.

Pentru cei care preferă cărți electronice în variantă PDF/ e-Book “lumea ta” îți oferă câteva sugestii: Cărți pdf/eBook GRATUITE. Am selectat câteva site-uri cu titluri bune

Redresare în apropierea haosului

Există câteva mici companii românești care s-au salvat în ultimul ceas de la faliment prin crearea de echipamente folositoare în această perioadă grea prin care trece întreaga lume. Există ateliere românești care au început să producă viziere pentru personalul medical, măști și mănuși de protecție. În unele cazuri există comenzi ferme date chiar de autorități ale statului român.

În zona de IT, companiile sunt mai puțin afectate pentru că au reușit, în mare parte, să creeze o strategie de lucru remote. Momentan se pare că afacerile din zona IT, la fel ca și business-urile în telecomunicații, sunt cele mai stabile.

1 COMMENT

  1. Buna ziua ,

    Va puteti externaliza serviciile IT cu noi, avem multe optiuni:
    – Dezvoltare de software
    – Administrare server Linux si Windows
    – Administrare VMware
    – Retele
    – Dezvoltare web si gazduire
    Intra pe ngbss.com . Proiectele dvs sunt succesul nostru.

    Toate cele bune,
    Echipa NGBSS.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here