Turismul în 2020 se schimbă radical. Corina Martin a vorbit despre noile strategii ale agențiilor de turism, despre zona în care se va duce competiția între hotelieri și despre noile preferințe ale românilor în materie de vacanțe.
Autor: Vlad Manolache
Am tot auzit cu toții că lumea nu va mai arăta la fel după ce trece pandemia, dar poate nu înțelegeam exact cum, deși prefiguram o criză economică. Se pare însă că nu doar despre bani e vorba ci și despre comportamentul oamenilor. Iar o dovadă la clară este trendul în turism despre care mi-a vorbit azi Corina Martin, directorul agenției de turism Mistral Tours și preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România.
Au început deja rezervările
Ridicarea restricțiilor impuse de stat în timpul pandemiei i-a determinat pe mulți români să caute deja locuri de relaxare. “Este o zi esențială și pentru turism pentru că se va putea călători și deja au început rezervările pentru că vestea aceasta îi determină pe români să poată planifica de acum vacanțele”, spune Corina Martin. Dar asta nu înseamnă că totul va fi ca înainte pentru că ne-am schimbat opțiunile în privința călătoriilor și vacanțelor, iar prestatorii au început deja să se conformeze pentru a ne câștiga încrederea.
Tehnologia și online-ul, “armele” hotelierilor
În zilele astea când măsurile de prevenire ne guvernează viețile, hotelierii au început deja să facă eforturi pentru a introduce tehnologii noi care să ofere turiștilor siguranța că se vor caza în condiții foarte bune din punct de vedere al normelor de sănătate. Corina Martin susține că măsurile luate vor fi punctele forte pe care le vor utiliza în online pentru a-și atrage clienții.
“Toți hotelierii de pe litoral și nu numai sunt preocupați de acest aspect de câteva săptămâni și este din ce în ce mai clar că altfel nu se mai poate. Practic, toți investesc acum, într-o măsură mai mare sau mai mică, în soluții de igienizare și de protecție pentru că suntem cu toții conștienți că românii vor dori să călătorească preponderent în România și așa arată și rezultatele sondajului pe care noi în derulăm în aceste zile. Românii vor alege o locație în funcție de ceea ce vor vedea pe site-ul acelor locații sau așa cum îi informează agenția de turism, că sunt montate echipamente de protecție și de igienizare, despărțitoare în spațiile publice. Hotelierii se vor întrece să comunice și să arate ce au montat, ce au instalat și ce soluții au găsit astfel încât să convingă turiștii să vină în locația lor”, susține Corina Martin.
Agențiile schimbă strategia
În vremurile agitate în care trăim, oamenii și-au schimbat preferințele în privința cazărilor, iar asta a determinat agenții de turism să își schimbe strategia și să pună un accent mult mai mare pe închirierea de apartamente.
“Dacă vorbim de mare, acum românii preferă mai mult apartamentele, iar dacă vorbim de munte își doresc case de vacanță, vile turistice. Se caută spațiile mai mici în care oamenii să aibă intimitate, să aibă spațiul personal și să nu interacționeze foarte mult cu alți oameni.
Foarte mulți dintre proprietarii de apartamente de vacanță nu încasează tichete de vacanță, ele trec tot prin agențiile de turism. Noi avem deja contracte încheiate cu proprietarii de apartamente. Primele cereri la mine la agenția de turism sunt pentru apartamente de vacanță. Sunt mulți care au apartamente, dar care nu sunt stau să caute ei turiști și să facă formalitățile de rezervare, de confirmare de voucher și așa mai departe, ceea ce vom face noi”, explică specialistul.
Spre deosebire de Airbnb, în cazul agențiilor, există avantajul garantării unor drepturi și o poliță de asigurare deloc de neglijat.
“Ai o protecție, ai un contract. Noi suntem obligați să încheiem contracte care asigură niște drepturi turistului și garantează acele drepturi, avem poliță de asigurare și pe sume consistente. Trebuie să ne reorientăm. Vă dau și un exemplu, trebuie să fim conștienți că anul acesta nu se vor îngrămădi oamenii la all inclusiv, dimpotrivă”, a mai adaugă Corina Martin.
Ce destinații din străinătate vor prefera românii
Deși nu vor mai fi încasările de anii trecuți, Turcia și Grecia vor rămâne în topul preferințelor românilor atunci când vine vorba despre vacanțe în afară țării.
“Estimez că scade foarte mult turismul extern. Și cei din vest se vor feri să călătorească, așa cum probabil vor face și românii. Dacă totuși vorbim despre extern, cred că rămân în topul preferințelor Turcia și Grecia undeva într-un volum mult mai mic, dar rămân. Însă oamenii vor căuta tot zone mai puțin aglomerate și nu resorturi mari. În plus, aceste țări vor reduce tarifele mai mult ca sigur pentru că nemții și britanicii sunt și mai temători decât românii atunci când vine vorba de călătorii în aceste vremuri”, a conchis Corina Martin.
Dacă doriți să fiți la curent cu toate noutățile în privința utilizării voucherelor de vacanță și a noilor schimbări din domeniul turismului, vă invit să accesați pagina Corinei Martin AICI.
Lumeata.ro îți recomandă să citești și: De vorbă cu Radu Soviani despre rolul online-ului azi, reconversia de mâine și predictibilitate.
[…] Lumeata.ro îți recomandă să citești și:Turismul în 2020. Corina Martin vorbește despre marile schimbări și întrecerea din online . […]
[…] Citește și: Turismul în 2020. Corina Martin vorbește despre marile schimbări și întrecerea din online […]
[…] Citește și: Turismul în 2020. Corina Martin vorbește despre marile schimbări și întrecerea di… […]
[…] Pe acest subiect, vă invit să citiți și articolul: Turismul în 2020. Corina Martin vorbește despre marile schimbări și întrecerea din online. […]