Uber Eats a anunțat că va pleca din mai multe țări, printre care și România. Motivul este clar, însă mutarea vine și cu noi strategii ale concurenței?

Autor: Vlad Manolache

Uber Eats pleacă din România, Cehia, Egipt, Honduras, Arabia Saudită, Uruguay și Ucraina. Motivul constă în strategia companiei de a investi în piețele în care are șansele de a fi pe primul sau cel mult pe al doilea loc în privința vânzărilor. Asta înseamnă că în ce doi ani de eforturi, Uber Eats nu a reușit să se impună pe piața noastră, unde intrarea mi se pare că a fost una destul de timidă. A optat ca serviciile companiei să fie dedicate doar Bucureștiului, Timișoarei și Iașului, iar în Capitală au reușit, conform datelor de anul trecut, să colaboreze cu peste 700 de restaurante.

În momentul intrării pe piață, serviciile precum takeaway, glovo și food panda aveau deja baze considerabile de clienți, iar multe dintre restaurantele care se orientaseră și spre delivery aveau deja mijloacele lor de transport. Cu toate astea, piața era destul de primitoare însă Uber Eats pare că nu a reușit să ajungă acolo unde se așteptau.

Citește și: Este fotografia o artă? Picasso a răspuns prin lucrări fără pensulă

Glovo a mutat inteligent

În timp ce Uber Eats se gândea să plece din cauza lipsei profitului estimat, Glovo a făcut o mutare strategică interesantă și și-a lărgit accesul către alte 200.000 de oameni prin extinderea serviciilor în Brăila și Galați.” Principalele criterii după care alegem în ce oraş ne extindem sunt dimensiunea acestuia şi puterea de cumpărare, urmate de câţi parteneri potenţiali există, cât de uşor putem găsi curieri şi cât de repede găsim o persoană care să administreze oraşul respectiv”, spunea Victor Răcariu, Director General Glovo România, la începutul anului. Cu cât vor crește încasările Glovo după plecarea celor de la Uber Eats, rămâne de văzut, pentru că ar trebui ca acum să ne îndreptăm atenția către Tazz.

Cine este gigantul care țintește poziția râvnită de Uber Eats

Dacă ne uităm cu atenție în zona dezvoltării serviciilor de food delivery vedem un colos care pregătește o intrare furtunoasă în viitorul apropiat. Este vorba despre eMAG, compania care cred că a devenit o problemă în ecuațiile celor de la Uber Eats și care are mari șanse de a deveni un lider greu de doborât în 2020. Mai exact, eMAG a devenit acționar majoritar la EuCeMananc.ro în momentul în care echipa reușise extinderea în 18 orașe unde au încheiat, în total, peste 600 de contracte cu restaurante. Un al doilea pas al strategiei a fost rebranding-ul, iar acum serviciul a căpătat un alt logo și un nou nume: Tazz.ro.

Și cum istoria retail-ului spune că pentru un jucător de talia eMAG locul doi nu este o opțiune, serviciile Tazz au început să se extindă cu livrarea de produse de la Mega Image și cu siguranță vom mai vedea și alte parteneriate interesante. Ceea ce rămâne de văzut este dacă Tazz va prelua în viitor și operațiunile Uber Eats. Este doar o supoziție a mea, însă există deja un exemplu de o astfel de mutare pe care Uber Eats a făcut-o în Emiratele Arabe Unite cu firma Careem.

Lumeata.ro îți recomandă să citești și: Piața smartphone-urilor în vremea pandemiei. Cutremure, ambiții și surprize

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here