Oamenii de știință au descoperit cel mai mare vulcan de pe Pământ. Din primele studii a rezultat că l-a detronat pe Mauna Loa, vulcanul de peste 9000 de metri.

Autor: Vlad Manolache

La 950 de kilometri nord-vest de Honolulu, Hawaii, se află două roci de dimensiuni reduse, dar care au dus la o descoperire uriașă. Cercetătorii susțin că acelea sunt de fapt vârfurile celui mai mare vulcan de pe Pământ, numit Pūhāhonu, care înseamnă în hawaiiană „țestoasa care se ridică pentru a respira”.

Conform datelor oficiale oferite până acum, vulcanul face parte dintr-un lanț de munți și vulcani care se întind din Hawaii până în estul Rusiei, conform livescience.com. Iar în privința dimensiunii, este mult mai mare decât Mauna Loa a cărui înălțime depășește cel mai înalt vârf al Everestului. Teoria are la bază un studiu din care a rezultat că Pūhāhonu conține 150.000 km cubi de rocă, ceea ce ar însemna că este de două ori mai mare decât cel care a deținut recordul până acum. Pentru măsurătoare, s-au folosit detectoare de gravitație și cu sonar.

Sursa foto: NOAA