Site-urile de stock adună la umbra lor tot mai mulți fotografi care speră să vândă mult și să poată trăi din asta. De la a face un cont și până la a deveni celebru este un drum lung pe care îl poți parcurge rapid dacă știi câteva ponturi.

Autor: Vlad Manolache

Pandemia a pus majoritatea fotografilor într-o situație mai puțin confortabilă, însă asta i-a făcut pe mulți că caute alte surse de venit. Una dintre provocările ultimelor luni a fost cariera de creator de conținut pentru site-uri de stock precum precum shutterstock, dreamstime, pixabay și multe altete. Dar poți avea oare încasări care să îți asigure supraviețuirea odată cu urcarea unor fotografii pe o platformă? Întrebarea asta m-a determinat să iau legătura cu Andrei Nistor, Key Account Manager la Shutterstock și am aflat câteva aspecte importante de care trebuie să ținem cont în drumul spre succes.

L-am întrebat despre avantajele unui fotograf de a deveni contributor și am primit un răspuns care, spre surprinderea mea, nu includea cuvântul bani. “Oportunitatea principală este dată de expunerea pe care o câștigă fotograful. Din momentul în care încarcă conținut pe platforma noastră este în contact cu potențiali cumpărători din întreaga lume. Ulterior, prin consultarea blogului nostru, contributorul poate afla care sunt trendurile creative și ce tip de conținut poate avea cel mai mare succes”, susține Andrei. Așadar, trebuie să știm că înainte de toate este nevoie de research pentru că nu orice fotografie poate avea cumpărător. Mai exact, trebuie să știi ce marfă trebuie să vinzi.

Mai există însă două aspecte extrem de importante de care viitorul contributor de content trebuie să țină cont înainte de a porni pe drumul ăsta aparent ușor. “Înainte de a vinde conținut este important sa fie pasionat de artă și să se asigure că îndeplinește condiițile pentru a putea să vândă conținutul”, mai spune Andrei Nistor. Mai exact, trebuie să știi care sunt regulile jocului înainte de a începe să faci mutări, ceea ce înseamnă să pierzi câteva zeci de minute pentru a citi despre copywriting și drepturi conexe pentru a nu avea surprize neplăcute mai târziu.

Citește și: Senzații și tehnologii la concertele drive-in de la Romexpo

Un un alt pont pe care l-am aflat de la reprezentantul Shutterstock a fost că cei care vând cel mai bine conținut sunt cei care “anticipează trendurile”. Asta m-a făcut să mă apuc mai serios de aprofundarea subiectului pentru a reuși să înțeleg și să explic cât mai simplu povestea anticipării. Aici avem de-a face cu spiritul tresărist al fiecăruia dintre noi și cu un apetit pentru o documentare permanentă. Pot spune că este asemenea jocului la bursă, unde oamenii care fac mulți bani sunt cei care urmăresc evenimentele de azi din toată lumea și anticipează ceea ce se va întâmpla mâine cu resursa în care vor să investească. Așa este și cu fotografiile de stock. În timpul izbucnirii pandemiei de COVID-19 în China, au existat fotografi care au anticipat că va avea loc o nenorocire mondială și au început să fotografieze persoane cu măști, halate, produse de curățenie și multe alte lucruri din același context. În momentul în care Italia a fost măcinată de virusul ucigaș, întreaga presă cumpăra astfel de fotografii de pe site-uri de stock. La fel de bine au mers fotografiile care vorbeau despre distanțarea socială, despre măsuri luate pe plaje, despre mediul înconjurător. Și este doar un exemplu. Un altul pe care vă invit să îl urmăriți este cel al protestelor din America, moment foarte bine speculat de fotografii de stock.

Un alt pont bun în vânzarea de fotografii este atașarea cuvintelor cheie. Trebuie să te pricepi câtuși de puțin și la marketing dacă vrei să îți crești șansele de succes. Degeaba ai o fotografie foarte bună, dacă nu i-ai atașat cuvintele cheie potrivite care să îi ajute pe cei din departamentele de publicitate ale companiilor să te găsească. Este important să utilizăm cuvinte simple, să fim siguri că sunt scrise corect și să nu ne ferim de crearea unor expresii care ar putea fi căutate. Chiar și documentare cu privire la cuvintele căutate cel mai des pe Google ar putea ajuta la crearea unei imagini mai ample despre ceea ce înseamnă keywords și cum trebuie folosite.

Și nu în ultimul rând, este necesar ca fotografiile să fie executate cât mai bine și să aibă mesaj. Despre subiectul ăsta vă invit să citiți mai multe pe blogurile site-urilor de stock unde scriu mulți contributori care au câștigat sume importante din vânzarea de fotografii.

Lumeata.ro îți recomandă să citești și: România vs viitura, serial fără final. Iată câteva sisteme anti-inundații folosite în alte țări

5 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here