A început boicotul asupra rețelei Facebook. Mark Zuckerberg este încă relaxat deși dispar zilnic cifre cu multe zerouri. De unde atât optimism? Haideți să vedem.

Autor: Vlad Manolache

Ultima săptămână a fost una extrem de agitată pentru colosul fondat de Mark Zuckerberg după ce aproximativ 500 de companii au hotărât să își retragă reclamele de pe rețelele de Facebook și Instagram. Motivul boicotului este chiar tema campaniei “Stop Hate for Profit” prin care se dorește eliminarea tuturor mesajelor discriminatoare și a informațiilor false.

Cu toate că în ultimele zile compania a scăzut în valoare pe bursă cu câteva milioane de dolari, Zuckerberg nu își face probleme și susține că toate companiile vor reveni curând asupra deciziei. “Nu ne vom schimba politicile sau atitudinea din cauza unei amenințări către un mic procent din veniturile noastre, sau oricărui procent”, a spus fondatorul Facebook.

Calmul lui i-a pus pe mulți pe gânduri, însă dacă ne uităm puțin asupra cifrelor companiei care deține rețelele de socializare, vom înțelege cu ușurință răspunsul ușor arogant al lui Zuckerberg.

Este greu să ne imaginăm că toate acele companii pot ignora o rețea care înregistrează lunar peste 2.50 miliarde de utilizatori și care se laudă cu peste șapte milioane de advertiseri. Mai mult, cota Facebook pe piața publicității digitale globale este de 19,7%, iar statisticile spun că 93% din oamenii de marketing vizitează Facebook în mod regulat.

Iar dacă 500 de firme mari își permit un asemenea boicot care le-ar putea aduce și lor scăderi considerabile în vânzări, celelalte peste 80 de milioane de firme mici care folosesc pagini de Facebook si sunt dependente de ele nu cred că își vor permite un asemenea lux.

Citește și: L-am întrebat pe Andrei Nistor de la Shutterstock cum ajungi să vinzi fotografii pe net

O altă cifră care spune multe despre puterea unei rețele de socializare este procentul de 78% din consumatorii americani care descoperă produse cu ajutorul Facebook.

Așa că în busines-urile de retail, Facebook și Insta au devenit instrumente obligatorii pentru creșterea vânzărilor. Multe companii au construit divizii de specialiști în Facebook ads și își construiesc săptămânal campanii de marketing pentru rețelele de socializare de sute de mii de euro.

Cred că astea sunt doar câteva dintre motivele pentru care Mark Zuckerberg nu se sperie în fața boicotului câtorva sute de companii, indiferent de numele lor. În plus i-au rămas încă fidelo jucători mari, precum Coca Cola și Starbucks care nu s-au încumetat să semneze petiția inițiată în cadrul campaniei “Stop Hate for Profit” pentru că…”business first”

Lumeata.ro îți recomandă să citești și: 5G și Covid-19, de la conspirație la violențe. Teoriile de pe Facebook au avut un efect neașteptat

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here