Un magazin online de haine pare a fi la îndemâna oricărei persoane care vrea să înceapă un business în domeniu. Din păcate sunt câteva greșeli care trebuie evitate încă de la început. Iar primul pas este să eliminăm gândul că o asemenea afacere este alternativa mai ieftină a unui magazin la stradă.

Autor: Vlad Manolache

A deschide un magazin online cu haine este extrem de simplu. Cu 1000 de lei poți comanda un site și lucrurile par a fi rezolvate. A vinde, însă, necesită o întreagă strategie și un buget pe care trebuie să îl stabilești din capul locului. Am documentat subiectul în timp ce lucram la deschiderea unei astfel de platforme de vânzare online.

Principiul “E mai ieftin online decât să plătești chirie și vânzătoare” este FALS

Mulți dintre noi credem că un magazin online este mult mai puțin costisitor decât unul fizic. Este adevărat până la un punct, respectiv până la verbul “a vinde”. O platformă foarte bine optimizată nu aduce vizibilitate și vânzări. Dacă într-un mall sau pe o stradă există o concurență de 50 de magazine de haine și ai avantajul de a vedea oameni care trec prin fața lui, în online concurența este de sute de ori mai mare și fără fonduri alocate publicității nu te va vedea nimeni. Așa că ar fi bine ca atunci când ne-am propus să realizăm un astfel de business să avem câteva mii de euro de investit în publicitate.

Investiția în Facebook poate fi în van

Avem tendința să credem că ne pricepem la multe lucruri, printre care și la a face publicitate pe rețelele de socializare, mai ales că ni se pare că platformele ne arată pas cu pas ceea ce trebuie să știm. Se poate întâmpla ca o investiție mare în Facebook să nu aducă niciun client și trebuie să știm că în mare parte poate fi vina noastră. Atât timp cât în companii mari vedem că există posturi dedicate specialiștilor în Facebook Ads, ar trebui să ne întrebăm dacă nu cumva greșim atunci când suntem loviți de “omnisciență”. Așa că sugestia mea este să apelăm la un specialist pentru a ne ajuta să facem publicitate target-ată care să ne aducă pe site exact segmentul de oameni pentru care am deschis magazinul de haine online. A crea o schemă de publicitate implică mai mult decât două click-uri în Facebook. Treaba asta este testată pe pielea mea.

Citește și: Fotografi de la care am învățat în pandemie. Proiecte oferite gratuit pasionaților

Pozele cu telefonul făcute de necunoscători în ale fotografiei îți pot distruge business-ul

Un sfat util este ca atunci când investim în haine să ne gândim că trebuie să alocăm sume pentru fotografii profi. Fotografia este componentă principală a motorului de vânzări de haine online. De aceea este recomandat să nu ne zgârcim chiar la fotografii și să apelăm la profesioniști și la un model. Se vor vedea diferențele de la o poștă între ceea ce se fotografiază de un necunoscător cu telefonul și ce face un fotograf într-un studio.

Cu cât poți da scroll mai mult pe pagină, cu atât cresc șansele de a vinde

Dacă am ajuns la capitolul produse, trebuie să ținem cont de faptul că oamenii vor să vadă un magazin bogat în produse. Dacă vom deschide site-ul cu câteva haine și după un scroll se termină lista cu produse, atunci vom avea o problemă pentru că pare o afacere mică și afectează totodată încrederea oamenilor în business-ul nostru. Așa că este esențial să dăm startul atunci când avem cel puțin 50-60 de modele.

Așteaptă-te la un prim an greu

Este de notorietate faptul că începutul în online este unul dificil chiar și atunci când suntem dispuși să alocăm sume importante. Când ne hotărâm să intrăm în zona asta, trebuie să fim conștienți că va urma o perioadă mare de așteptare, că va trebui să avem bani pentru a schimba colecțiile în funcție de anotimpuri, că vom plăti un om care să se ocupe de vânzări și publicitate pe umerii căruia nu pot fi puse primele luni dezastruoase în privința realizărilor. Dar cel mai important lucru este să crezi și să vrei să reușești.

Lumea ta îți recomandă să citești și: Fotograf începător? Cinci greșeli de evitat la început de drum

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here