Crearea unui studio portabil pentru fotografia de food nu înseamnă neapărat o investiție foarte mare. Dacă ești pasionat de acest tip de fotografie și ai deja o cameră, vei mai avea nevoie de doar câteva sute de lei pentru a trece la treabă.

Autor: Vlad Manolache

Fotografia de food nu a fost niciodată o țintă pentru mine, însă am acceptat-o într-un final pentru că am realizat că îmi oferă mult mai multă libertate în creație în comparație cu multe alte categorii din același tip de fotografie. Îmi permite să creez compoziții, să creez povestea produsului și chiar să mă joc mult cu luminile.

 

Ce trebuie să știi

Atât timp cât ai un aparat de fotografiat pe care îl stăpânești, este important să știi că fotografia de food se poate realiza atât cu lumină naturală cât și cu surse de lumină continuă sau blițuri. Însă dacă există o sesiune de fotografie de produs, atunci recomand să nu mizezi pe lumina de afară pentru că vei avea surpriza ca de la un preparat la altul să ai lumină diferită, iar asta conduce la o muncă în plus de setare a aparatului la fiecare cadru tras.

Produs fotografiat pentru livrari.blid.ro

Și dacă am lămurit-o cu lumina de la fereastră, acum trebuie să știi că nu îți trebuie o sumă foarte mare pentru a realiza un studio mobil. Una dintre variantele foarte ieftine constă în achiziționarea unui bliț de patină cu receptor (aproximativ 600 lei), a unui stativ (100 lei) pe care să fie montat, o umbrelă (50 lei), un cap de susținere a umbrelei (30 lei), o blendă (50 lei) care să reflecte lumina de la bliț din conțul opus stativului și un emițător (300 lei) care să fie montat pe aparat. Am optat la un moment pentru varianta asta și au ieșit fotografii rezonabile. Nu este neapărat nevoie de o baie de lumină atunci când fotografiem mâncare. Umbrele dau tridimensionalitate și efecte care fac fotografia să nu pară una banală.

O altă variantă este utilizarea surselor de lumină continuă ieftine și ușoare. Două lumini cu led la 200 lei/buc, două umbrele și două stative sunt suficiente pentru a realiza imagini decente.

Este important să știm că propunerile făcute mai sus sunt valabile pentru fotografii de food realizate la majoritatea clienților care dețin business-uri de nivel mediu. Pentru proiectele pentru zona de top, investițiile sunt mult mai mari și de multe ori fotografiile se realizează în studiouri bine pregătite.

Lumeata.ro îți recomandă să citești și:

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here